Wednesday, 7 March 2018

Ifrs 하에서의 종업원 스톡 옵션 회계


6 장. 핀 3461.


ИГРАТЬ.


A. 채권.


B. 지불 보증.


C. 고용 의무.


D. 구독료는 사전에받습니다.


A. 약정 날짜.


B. 지불 날짜.


C. 기록 일자.


D. 선언 날짜.


c) 다른 주체에 대한 지불은 모든 취득, 보유 및 자금 조달 비용을 포함합니다.


d) A와 C 모두 정확합니다.


a) 협정은 후원 회사가 재고량, 실질적으로 동일한 재고량 또는 재고가 특정 가격의 구성품 인 가공품을 구매할 것을 요구한다.


2. 자산을 구매하거나 판매 할 필요없이 필요에 따라 용량을 변경할 수있는 유연성을 제공합니다.


3. 그들은 과세 소득이 거의 또는 전혀없는 임차인으로부터 상당한 감면 소득이있는 임대인에게 감가 상각 및 기타 공제로부터 세제 혜택을 전환 할 수 있습니다. (운용리스의 경우리스 이용자는 장기 보유 자산의 동시 취득과 리스료의 장기 부채의 발생으로 인식하고 있습니다.)


A. 부실 채권에 대한 처리는 미국 GAAP 및 IFRS 모두에서 동일합니다.


비. 미국 GAAP은 "10 % 규칙"을 사용합니다. 문제가있는 부채 상황에서 채무자가 이득을 인식하는지 여부를 결정합니다.


C. 문제가있는 채무의 해결은 채권자가 부채를 청산하기 위해 부채의 장부가 이상을 받아들이 기 때문에 채무자에게 경제적 손실을 가져옵니다.


D. IFRS는 현재 가치 접근법을 사용하여 문제가있는 부채에 대한 합의 규모를 결정하기 때문에 구조 조정 부채의 새로운 장부 가액의 크기가 더 작아지고 IFRS 하에서 이득 인식이 더 커질 것입니다.


에이. 역사적 가치 방법.


비. 전향 적 방법.


기음. 공정 가치 법.


디. intrinsic method.


A. 최소 리스료의 현재 가치는 자산의 공정한 시장 가치의 90 % 이상입니다.


리스 계약은리스 이용자의 소유권을리스 이용자에게 이전합니다.


C. 임대 기간은 자산 경제 생활의 70 % 이상으로 확대됩니다.


D. 리스 계약에는 저렴한 구매 옵션이 포함되어 있습니다.


리스 기간은 자산의 경제적 내용의 90 % 이상입니다.


B. 임대 계약에는 구매 옵션이 없습니다.


리스 계약은리스 기간의 종료 시점에리스 이용자에게 이전하지 않습니다.


라. 리스 기간은 자산의 경제적 내용 연수의 75 % 이상입니다.


A. 고정 된 지불 날짜와 금액을 가진 의무.


B. 실행되지 않은 계약 및 계약에 대한 고객의 진보로 인해 발생하는 의무.


C. 상호 합의되지 않은 계약에 따른 의무.


D. 고정 된 지불 금액이지만 예상 지불 날짜가있는 의무.


A. 비활성 시장에서 동일한 자산 또는 부채의 시장 가격을 인용.


B. 동일한 자산이나 부채에 대한 활성 시장에서의 시장 가격의 관측 가능.


C. 관측 가능한 시장 데이터는 환율과 같은 현재 가치 기반 측정치에 대한 추정치의 입력으로 사용됩니다.


D. 시장이 해당 자산이나 부채의 공정 가치를 결정하는 방법을 모델링 할 때보고 기업이 사용하는 관찰 불가능한 투입물.


A. 보통주의 전환 가능성 기능과 우선주 간의 거래.


B. 보통주 발행과 비교하여 우선주 발행에 대한 다른 회계 처리 간의 상충 관계.


C. 기업 지배력 유지와 모든 자산 배분에서 선호하는 주주 클래스 생성 사이의 절충.


D. 일반 주주들에게 기업 청산에서 우선주보다 우선권을주는 것의 절충.


A. 미래의 현금, 재화 또는 용역 양도에 따른 미래 경제적 희생을 희생해야합니다. 미래의 현금 영수증의 지속; 또는 주식의 양도 - 특정 또는 결정 가능한 날짜에. 회사는 의무를 충족시키기 위해 필요한 자원의 현금 상당 가치를 합리적인 정확성으로 측정 할 수 있습니다.


B. 회사는 의무를 기록하기 전에 정확한 금액을 알아야합니다.


C. 의무를 발생시키는 거래 또는 사건이 이미 발생했다.


D. 회사는 현재의 의무가 있으며, 이전을 피할 재량권이 거의 또는 전혀 없다.


A. 재화 나 용역의 미래 제공을 요구하는 부채는 재화와 용역의 예상 비용으로 나타납니다.


나. 미래 현금 보상을 요구하는 부채는 회사가 현금을 지불 할 수 있을지에 대한 불확실성을 반영한 이자율로 할인 된 요구 미래 현금 흐름의 현재 가치로 표시됩니다.


C. 부채의 공정 가치는 대차 대조표 상에 나타나는 금액, 특히 장기 부채와 다를 수 없습니다.


D. 고객으로부터의 현금 서비스를 나타내는 부채는 현금 서비스 금액으로 나타납니다.


A. 추가로 수령 한 임대료.


B. 채권.


C. 세금 납부.


D. 대출 보증.


A. 판매 회사의 채권자는 판매자 파산시 미수금에 접근 할 수 있습니다.


B. 구매 회사는 이전 된 자산을 약속하거나 교환 할 권리를 가지며, 양도 조건은 양수인이 자신의 권리를 이용하는 것을 제한하고 양도인에게 사소한 이익을 제공합니다.


C. 양도 된 자산이 판매 회사로부터 격리되었습니다.


D. 판매 회사는 (a) 자산을 환매 할 수있는 권리와 의무가있는 계약 또는 (b) 일방적으로 ca를 할 수있는 능력을 통해 양도 된 자산에 대한 효과적인 통제를 유지하지 못한다.


A. IFRS는 현재 가치 접근법을 사용하여 문제가있는 부채에 대한 합의 규모를 결정하기 때문에 구조 조정 부채의 새로운 장부 가액의 크기가 더 작아지고 IFRS 하에서 이득 인식이 더 커질 것입니다.


B. 미국 GAAP은 "10 % 규칙" 문제가있는 부채 상황에서 채무자가 이득을 인식하는지 여부를 결정합니다.


C. 문제가있는 채무의 해결은 채권자가 부채를 청산하기 위해 부채의 장부가 이상을 받아들이 기 때문에 채무자에게 경제적 손실을 가져옵니다.


D. 부실 채권에 대한 처리는 미국 GAAP 및 IFRS 모두에서 동일합니다.


A. 자산을 구매하거나 판매 할 필요없이 필요에 따라 용량을 변경할 수있는 유연성을 제공합니다.


B. 그들은 과세 소득이 거의 또는 전혀없는 임차인으로부터 상당한 감면 소득을 가진 임대인에게 감가 상각 및 기타 공제로부터 세제 혜택을 전환 할 수 있습니다.


C. 기술적으로 진보 된 자산으로 전환 할 수있는 유연성을 유지함으로써 철저한 소유권에 비해 기술 진부화의 위험을 줄일 수 있습니다.


라. 운용리스의 경우리스 이용자는 장기 보유 자산의 동시 취득과 리스료의 장기 부채의 발생으로 인식하고 있습니다.


A. 채권.


B. 대출 보증.


C. 세금 납부.


사전 임대료.


A. 운동 날짜.


A. 경영진이 단기 부채를 장기 기준으로 재 융자하려하고 장기간에 걸쳐 그러한 재 융자를 완료 할 수있는 능력을 입증 할 수 있다면 GAAP는 장기 부채로 유지할 의무를 허용합니다.


B. 미국의 경우 전환 사채는 부채로, 전환 우선주는 자본으로 처리됩니다.


C. 회사가 파 (1,000 달러)보다 적은 금액으로 채권을 발행하는 경우 유효 이자율 법을 사용해야하며 쿠폰 율을 초과하는 추가이자 비용을 인식해야합니다.


D. GAAP에 따라이자에 대한 현금 지급은 현금 흐름표상의 영업 현금 흐름이나 재무 현금 흐름으로 보일 수 있습니다.


A. 회사는 이전을 피할 수있는 재량권이 거의 없거나 전혀 없습니다.


B. 책임을 유발하는 거래 또는 사건이 이미 발생했습니다.


C. 의무는 특정 또는 결정 가능한 날짜에 자원의 가능한 미래 희생을 수반한다.


D. 회사는 제품이나 서비스에 대해 현금으로 지불해야합니다.


A. 현금 유출을 투자.


B. 현금 유출 자금 조달.


C. 영업 현금 유출.


D. 운영 및 자금 조달 현금 흐름은 모두 정확합니다.


A. 주주에 대한 분배. 일반적으로 투자자에게 정기적으로 현금 배당금을 지급하고 때로는 주식 환매의 형태로 지급됩니다.


B. 주주의 투자, 보통 주식 발행일에 회사가받은 순 현금.


C. 회사가 채무 약정을 맺을 것을 요구하는 채무자.


D. 수익성있는 운영 및 투자 활동. 순 수입은이 증가의 큰 구성 요소입니다.


A. 구매 약정.


B. 지불 할 메모.


C. 보증금.


D. 구독료는 사전에받습니다.


A. 주식 배당.


B. 청산 배당금.


C. 배당금.


D. 재산 배당.


A. 협정에 따라 후원 회사가 인벤토리 또는 실질적으로 동일한 인벤토리 또는 인벤토리가 지정된 가격의 구성 요소 인 가공 된 제품을 구매해야하는 경우, 기업은 제품 파이낸싱 계약에 대한 부채를 인식 할 필요가 없습니다.


B. 애널리스트가 예상 기준에 따라 운영리스를 자본화하면 부채와 시간이자 수익률이 악화됩니다.


C. 계약에 따라 후원사가 R & D 결과에 관계없이 다른 당사자가 제공 한 자금을 상환해야하는 경우 스폰서 회사는 책임을 인식해야합니다.


특수 목적 실체 (SPE)가 통합을 피하려면 효과적인 통제가 SPE를 설정하는 회사에 주로 있지 않아야합니다.


A. 제한된 주식 대 스톡 옵션의 주된 이점은 주식 옵션이 쓸모 없어 질 수 있지만 제한된 주식은 거의 항상 가치가 있다는 것입니다.


B. 현재 주식 시장 가격이 행사 일의 옵션의 행사 가격을 여전히 초과 할 수 있기 때문에 현재 수중에있는 스톡 옵션은 미래에도 여전히 가치가있을 수 있습니다.


C. GAAP은 기업이 상호 실행되지 않은 계약 하에서 책임 의무를 인식하도록 요구하지 않습니다.


D. 종업원 주식 선택권은 내재 가치법을 사용하여 회계 처리하고 있으며, 이에 따라 부여 일의 주식 시세와 옵션의 행사 가격의 차이는 당기 비용으로 인식하고 있습니다.


A. 계약상의 최소 리스료의 현재 가치는리스 부동산의 공정 가치의 75 %입니다.


리스 기간은리스 자산의 추정 경제적 내용 연수의 90 %입니다.


리스 기간 만료시리스 이용자에 대한 소유권 이전은 없다.


D. 임대 계약에는 구매 옵션이 없습니다.


IAS 플러스.


미국 GAAP에서 ASC 718-40은 고용주의 종업원 주식 소유 계획 (Employee Stock Ownership Plan, ESOPs)에 대한 고용주 회계 지침의 주요 원천입니다. 직원이 ESOP를 통해 고용주로부터 서비스 보상으로 주식을 얻을 수는 있지만 ESOP가 보유한 지분 상품은 ASC 718-20의 회계 요구 사항에서 구체적으로 제외되었습니다. 따라서 기업은 ASC 718-20이 아닌 ASC 718-40에 제공된 지침을 사용하여 ESOP 약정을 설명해야한다.


IFRS에 따르면, IFRS 2의 주식 기준 보상은 ESOP를 포함한 모든 주식 기준 보상 계획에 대한 회계 지침의 주요 원천이다.


기업은 ASC 718-40의 ESOP 회계를 구성하는 모델이 다른 주식 기준 보상 약정에 사용 된 것과 다르다는 점에 유의해야한다. 미국 GAAP 및 IFRS 모두에서 주식 기준 보상 약정은 "수정 된 부여 일"모델을 사용하여 회계 처리됩니다. 이 모델에서 보상 원가는 부여 일 현재 공정 가치로 측정되며 필수 근무 기간 (일반적으로 가득 기간)에 인식됩니다. 보상 비용은 가득되지 않은 보상에 대해 조정됩니다.


ASC 718-40에 따라, ESOP상은 변경된 부여 일 모델을 사용하는 주식 기준 보상 보 상으로 회계 처리되지 않고 확정 기여 계획으로 간주됩니다. ASC 718-40은 ESOP가 고용주 (즉, 레버리지 ESOP)를 취득하기 위해 돈을 빌린 계획과 ESOP가 주식의 기부 또는 현금을 고용주 (즉, 비 표출 ESOP)로부터 직접받은 사례를 구별합니다.


레버리지 된 ESOP 하에서, 주식은 ESOP에 발행 될 때 "미납 주식"으로 간주되어 주식의 잔여 주식으로 표시되며, 반대 주식 계정 인 "unearned ESOP shares"로 상쇄됩니다. 그런 다음 채무가 상환됨에 따라이 미납 주가는 미납 계정에서 해제되어 개별 참가자 계정에 할당됩니다. 비차점 된 ESOP 하에서, 주식이나 현금은 ESOP에 직접 기여되어 개별 참가자 계정에 할당됩니다. 일부 ESOP은 "퇴직 연금"ESOP이며, 종업원 퇴직 급여 퇴직 연금 제도로부터의 자산 복귀가 ESOP로 이전됩니다. ESOP가 자산을 사용하여 고용주를 구매할 경우, ESOP에 대한 주식 발행은 발생시이를 인식하고 필요하다면 비공개 ESOP 주식에 대한 해당 비용을 인식해야합니다.


미국 GAAP에서 ESOP를 설명하는 데 사용 된 모델이 IFRS에서 사용되는 모델과 동일하지 않기 때문에 회계가 달라집니다.


아래 표에는 이러한 차이점이 요약되어 있으며 각 차이점에 대한 자세한 설명이 이어집니다. 1.


레버리지가있는 ESOPs의 주식은 주식이 참가자 계정에 공개 될 약정 일의 공정 가치로 측정됩니다.


비 주치의 ESOP의 주식은 주식이 ESOP에 기부되거나 기여 된 날짜의 공정 가치로 측정됩니다.


ESOP 주식은 부여 일 현재 공정 가치로 측정된다.


보상 비용의 인식에서 주식의 가득 조건은 고려하지 않았습니다.


가득 조건은 보상 원가가 인식되는 기간을 결정하는 데 중요합니다.


ASC 718-40-45-3은 주당 순이익 계산에서 레버리지 비 ESOP 주식이 어떻게 회계 처리되어야하는지에 대한 구체적인 지침을 제공합니다.


ESOP가 보유한 주식의 취급에 대한 구체적인 지침은 제공되지 않습니다. 주당 이익 계산을위한 처리는 다른 주식 기준 보상 계획과 일치합니다.


측정.


미국 GAAP에서 ESOP 주식의 가치는 주식이 공개 될 때 측정됩니다. 레버리지 된 ESOP의 경우, 주식이 참여자 계정에 공개 될 예정인 날에 보상 원가가이 주식의 공정 가치로 측정됩니다. 주식은 일반적으로 종업원이 용역을 수행함에 따라 회계 기간 중에 비례 적으로 공개 될 것으로 간주되기 때문에 해당 기간의 보통주 공정 가치를 사용하여보고 기간 동안 보상 원가를 결정합니다.


비 표출 ESOP의 경우, ESOP가 참가자 계정에 주식 또는 현금을 공개하기 전에 ESOP가 더 이상의 의무를지지 않기 때문에 ESOP에 제공된 주식 또는 현금은 직원을 직접 보상하는 것으로 간주됩니다. 따라서 보상 원가는 주식의 공정 가치 또는 현금으로 제공되거나 기여할 현금으로 인식합니다.


IFRS 하에서 ESOP 주식의 가치는 부여 일 현재 공정 가치로 측정된다.


인식.


미국 GAAP에서 ESOP에 대한 가득 조건은 수행 된 서비스에 대한 보상 원가를 결정하기 위해 고려되지 않았습니다.


차입 및 비 차감 ESOP에 대한 보상 원가는 특정 가득 조건이 충족 될 것으로 예상되는 기간 동안 귀속되지 않습니다. 오히려 레버리지를받은 ESOP의 경우, ESOP 주식이 공개 될 예정인 기간에 직원이 ASC 718-40-30-2에 따라 서비스를 수행함에 따라 보상 원가가 회계 기간에 비례하여 인식됩니다. 비 표출 ESOP의 경우, 기록 된 보상 원가는 ASC 718-40-25-19에 따라 계획에서 요구되는 기간 동안의 기여금과 동일합니다.


IFRS에 따르면 가득 조건은 ESOP가 보유한 주식 회계에서 중요한 고려 사항이다. IFRS 2에 따라 보상 원가는 기업이 재화 나 용역을 제공받은 시점에 인식한다. 이러한 조건은 기업이 서비스를 수령했는지 여부를 결정하기 때문에 종업원이 주식에 대한 권리를 갖기 위해서는 가득 조건을 만족해야한다. IFRS 2의 문단 19와 20의 가득 조건 제시에 따르면, 용역 조건 또는 이행 조건에 따라 최후에 가득되는 지분 상품의 수가 결정된다. 가득 될 것으로 예상되지 않는 금융 상품은 보상 원가가 인식되지 않습니다. 이 가득 조건은 또한 보상 원가가 인식되는 기간을 직접 지정하거나 나타낼 수도 있습니다.


1 주당 순이익.


미국 GAAP에서 ASC 718-40에는 ESOP 주식이 주당 이익 계산에 미치는 영향에 관한 구체적인 지침이 포함되어 있습니다. 레버리지가있는 ESOP의 경우 ASC 718-40-45-3은 "공개 될 약정 된 주식은 현저한 것으로 간주되어야하며 ... 공개 될 약정이없는 주식은 현저한 것으로 간주되어서는 안된다"고 명시합니다. unleveraged ESOPs의 경우, 모든 주식은 연금 반환 ESOP의 미납 지분을 제외하고는 미결제로 취급되어야합니다. 연금 전환 ESOP가 보유한 주식은 참가자 계좌에 배정 될 때까지 미결제로 취급되지 않습니다. 전환 가능한 우선주를 보유하고있는 ESOP를 보유한 고용주에게는 특별 규정이 적용됩니다.


IAS 33 '주당 순이익'은 IFRS 기준 주당 순이익에 대한 주요 지침을 제공한다. ESOP가 보유하고있는 주식은 주식 기준 보상 약정으로 간주되므로 주당 이익 계산을위한 대우는 다른 주식 기준 보상에 적용되는 것과 일치 함을 명시합니다.


1 차이점은 미국 GAAP 및 IFRS에 따른 권위있는 문헌의 비교에 기반하며 반드시 그러한 문헌의 해석을 포함하지는 않습니다.


이 웹 사이트의 자료는 Deloitte Touche Tohmatsu Limited의 회원사 또는 관련 기관 중 하나 인 © 2017 Deloitte Global Services Limited입니다. 추가 저작권 및 기타 법률 정보는 Legal을 참조하십시오.


Deloitte는 Deloitte Touche Tohmatsu Limited, 보증이 제한된 영국의 민간 회사 ( "DTTL"), 회원사 네트워크 및 관련 기관 중 하나 이상을 나타냅니다. DTTL과 각 회원사는 법적으로 독립된 독립적 인 단체입니다. DTTL ( "Deloitte Global"이라고도 함)은 고객에게 서비스를 제공하지 않습니다. 미국에서 딜로이트 (Deloitte)는 하나 이상의 미국 DTTL 회원사를 지칭하며 미국과 그 계열사의 "Deloitte"이름을 사용하여 운영하는 관련 기관을 지칭합니다. 특정 서비스는 공공 회계 규정 및 규칙에 따라 고객을 증명할 수 없습니다. Deloitte / about을 방문하여 회원사의 글로벌 네트워크에 대해 자세히 알아보십시오.


하이픈 넣기에 대한 수정 목록입니다.


이 단어는 예외로 사용됩니다. 일단 입력되면 지정된 하이픈 위치에서만 하이픈이 추가됩니다. 각 단어는 별도의 줄에 있어야합니다.


IAS 플러스.


개요.


IFRS 2 주식 기준 보상은 기업이 재무 제표상의 종업원이나 다른 당사자와의 거래를 포함하여 주식 기준 보상, 주식 선택권 또는 주식 평가 권리와 같은 주식 기준 보상 거래를 현금으로 결제하도록 요구하는 경우, , 또는 기업의 지분 상품. 기업 또는 공급자가 현금 또는 지분 상품을 선택할 수있는 경우뿐만 아니라 주식 결제 형 및 현금 결제 형 주식 ​​기준 보상 거래에 대한 특정 요구 사항이 포함됩니다.


IFRS 2는 2004 년 2 월에 처음 발행되었으며 2005 년 1 월 1 일 이후에 개시하는 회계 연도에 최초로 적용되었다.


IFRS 2의 역사.


관련 해석.


고려중인 개정안.


IFRS 2 요약.


2007 년 6 월 딜로이트 IFRS 글로벌 오피스는 IFRS 2 '주식 기준 보상 2007'(PDF 748k, 128 페이지)에 대한 IAS Plus 가이드의 업데이트 된 버전을 발표했습니다. 이 지침서는 IFRS 2의 세부 규정을 설명 할뿐만 아니라 많은 실제 상황에서 그 적용을 다루고있다. 실제적으로 주식 기준 보상의 복잡성과 다양성으로 인해 '옳은'답변이 무엇인지 결정할 수있는 것은 아닙니다. 그러나이 안내서에서 Deloitte는 표준의 목표에 부합한다고 생각하는 솔루션을 찾는 우리의 접근법을 공유합니다.


IAS Plus 뉴스 레터 특별판.


IAS Plus 뉴스 레터 (PDF 49k)의 특별판에서 IFRS 2에 대한 4 페이지 요약본을 찾을 수 있습니다.


주식 기준 보상의 정의.


주식 기준 보상은 기업이 지분 상품에 대한 대가로 또는 기업의 주식이나 기타 지분 상품의 가격에 기초한 금액을 부채로 인식하여 재화 나 용역을 제공받는 거래입니다. 주식 기준 보상에 대한 회계 요건은 거래의 결제 방법, 즉 (a) 지분, (b) 현금, (c) 지분 또는 현금의 발행에 따라 결정됩니다.


주식 기준 보상의 개념은 종업원 공유 옵션보다 광범위합니다. IFRS 2는 용역과 재화의 대가로 주식 발행 또는 주식에 대한 권리를 포함한다. IFRS 2의 적용 범위는 주식 보상 권, 종업원 주식 매수 계획, 종업원 주식 소유권 계획, 주식 선택권 계획 및 주식 발행 (또는 주식에 대한 권리)이 시장 또는 비 시장과 관련이있는 계획이다 정황.


IFRS 2는 모든 기업에 적용된다. 사설 또는 소규모 단체에 대해서는 예외가 적용되지 않습니다. 또한, 부모 나 동료 자회사의 지분을 재화 나 용역으로 고려한 자회사는이 기준의 적용 범위에 속한다.


일반적인 범위 원칙에는 두 가지 면제 조항이 있습니다.


첫째, 사업 결합에서의 주식 발행은 IFRS 3 '사업 결합'에 따라 회계 처리되어야한다. 그러나 취득과 관련된 주식 기준 보상과 계속적인 종업원 서비스와 관련된 것을 구분하기 위해주의를 기울여야합니다. 둘째, IFRS 2는 IAS 32 '금융 상품 : 표시'의 8-10 절 범위 내에서 주식 기준 보상을 다루지 않으며, 또는 IAS 39 '금융 상품 : 인식과 측정'의 5-7 항을 참조하십시오. 따라서 IAS 32와 IAS 39는 주식 또는 주식의 권리로 결제 될 수있는 상품화 파생 상품 계약에 적용되어야한다.


IFRS 2는 재화와 용역의 취득 이외의 주식 기준 보상 거래에는 적용하지 않는다. 따라서 주식 배당금, 자사주 매입 및 추가 주식 발행은 그 범위를 벗어납니다.


인식과 측정.


주식 또는 주식에 대한 권리의 발행은 자본 구성 요소의 증가를 요구합니다. IFRS 2에서는 재화 나 용역의 제공이 자산을 나타내지 않는 경우 상계 후입 항목에 비용을 인식하도록 요구하고있다. 경비는 재화 나 용역을 소비 할 때 인식해야합니다. 예를 들어, 주식을 발행하기위한 주식 또는 주식의 발행은 재고 증가로 표시되며 재고가 판매되거나 손상된 경우에만 비용으로 인식됩니다.


만기가 충분한 주식의 발행 또는 주식에 대한 권리는 과거 근무와 관련이있는 것으로 간주되며 부여 일의 공정 가치 전액을 즉시 비용 처리해야합니다. 3 년간의 가득 기간과 관련하여 종업원에게 주식을 발행하는 것은 가득 기간 동안의 용역과 관련이있는 것으로 간주됩니다. 따라서 부여 일에 결정된 주식 기준 보상의 공정 가치는 가득 기간 동안 비용 화되어야한다.


일반적 원칙에 따라 주식 결제 형 주식 ​​기준 보상과 관련된 총 비용은 가득 찬 채권의 배수와 해당 채권의 부여 일의 공정 가치와 동일 할 것입니다. 요컨대, 가득 기간 중에 일어나는 일을 반영 할 수 있도록 트루 잉이 있습니다. 그러나 주식 결제 형 주식 ​​기준 보상에 시장 관련 성과 조건이있는 경우에는 다른 모든 가득 조건이 충족되면 비용이 인식됩니다. 다음 예제는 일반적인 주식 결제 형 주식 ​​기준 보상의 예시를 제공합니다.


일러스트 레이 션 - 직원 공유 옵션 부여의 승인.


회사는 20X5 년 1 월 1 일 경영 관리 팀 10 명 (각각 10 가지 옵션)에 총 100 가지의 주식 옵션을 부여합니다. 이 옵션은 3 년 만기에 종료됩니다. 회사는 각 옵션이 15와 동일한 기일에 공정 가치를 지니고 있다고 결정했습니다. 회사는 100 개의 모든 옵션이 가득 될 것으로 예상하고 따라서 20X5 년 6 월 30 일에 다음 항목을 기록 할 것으로 예상합니다 - 첫 6 개월 중간보고의 끝 기간.


100 개의 주식이 모두 가득되면 6 개월의보고 기간이 끝날 때 위의 항목이 작성됩니다. 그러나 20X6의 하반기에 경영진 중 한 명이 퇴장하여 10 개의 옵션을 모두 상실하면 20X6 년 12 월 31 일에 다음 항목이 작성됩니다.


주식 기준 보상의 유형에 따라 공정 가치는 포기한 주식 또는 주식의 가치, 또는받은 재화 나 용역의 가치로 결정될 수 있습니다.


일반적인 공정 가치 측정 원칙. 원칙적으로 기업의 지분 상품에 대한 대가로 재화 나 용역을 제공받는 거래는받은 재화 나 용역의 공정 가치로 측정되어야한다. 재화 나 용역의 공정 가치를 신뢰성있게 측정 할 수없는 경우에만 부여한 지분 상품의 공정 가치를 사용합니다. 직원 공유 옵션 측정. 종업원 및 유사한 용역을 제공하는 다른 종업원과의 거래의 경우, 일반적으로 수취 한 종업원 용역비의 공정 가치를 신뢰성있게 측정 할 수 없으므로 부여한 지분 상품의 공정 가치를 측정해야한다. 공정 가치 측정시기 - 옵션. 부여한 지분 상품의 공정 가치로 측정 한 거래 (예 : 종업원과의 거래)의 경우 부여 일에 공정 가치를 산정해야합니다. 공정 가치를 측정 할시기 - 재화 및 용역. 수령 한 재화 나 용역의 공정 가치로 측정되는 거래의 공정 가치는 재화 나 용역을 수령 한 날에 산정되어야합니다. 측정 지침. 부여한 지분 상품의 공정 가치를 기준으로 측정 한 재화 나 용역의 경우, IFRS 2는 일반적으로 관련 측정 일 (특정 된 경우)에서 주식 또는 옵션의 공정 가치를 산정 할 때 가득 조건을 고려하지 아니한다 위). 그 대신, 가득되는 지분 상품에 대해 대가로 수령 한 재화 나 용역의 인식 금액이 자본의 수에 기초하도록 거래 금액의 측정에 포함 된 지분 상품의 수를 조정하여 가득 조건을 고려한다 최후에 조끼가되는기구. 더 많은 측정 지침. IFRS 2는 부여 된 지분 상품의 공정 가치에 시장 가격이있는 경우이를 근거로하고 지분 상품이 부여 된 조건을 고려하도록 요구하고있다. 시장 가격이없는 경우 공정 가치는 평가 기법을 사용하여 지식이 있고 의지가있는 당사자 간의 거래에서 측정 일에 지분 상품의 가격이 얼마인지를 추정하는 것으로 추정됩니다. 이 표준은 어느 특정 모델을 사용해야 하는지를 명시하지 않습니다. 공정 가치를 신뢰성있게 측정 할 수없는 경우. IFRS 2는 상장 기업과 비상장 기업 모두 주식 기준 보상 거래를 공정 가치로 측정 할 것을 요구한다. IFRS 2는 지분 상품의 공정 가치를 신뢰성있게 측정 할 수없는 "드문 경우"에서 내재 가치 (즉, 행사 가격보다 적은 주식의 공정 가치)의 사용을 허용한다. 그러나 이것은 단순히 부여 일에 측정 된 것이 아닙니다. 기업은 최종 결제일까지 매보고 기간마다 내재 가치를 재 측정해야합니다. 성능 조건. IFRS 2는 비 시장 성과 조건의 시장 성과 조건의 처리를 구별한다. 시장 조건이란 기업의 주가와 다른 기업의 주가 지수를 비교하여 특정 주가 또는 특정 목표를 달성하는 것과 같이 기업의 주식의 시장 가격과 관련된 조건을 말합니다. 시장 기반 성과 조건은 부여 일 현재 공정 가치 측정에 포함됩니다 (이와 유사하게 비 가득 조건은 측정시 고려됩니다). 그러나 지분 상품의 공정 가치는 비 시장 기반 성과 특성을 고려하여 조정되지 않으며 대신 주식 기준 보상 거래의 측정에 포함 된 지분 상품의 수를 조정함으로써 고려되며, 지분 상품이 가득 될 때까지 각 기간을 조정했다.


IFRS에 대한 연례 개선 사항 2010-2012주기는 '가득 조건'과 '시장 조건'의 정의를 수정하고 '성과 조건'과 '용역 조건'에 대한 정의를 추가한다 (이전에는 '가득 조건' ). 개정안은 2014 년 7 월 1 일 이후에 개시하는 회계 연도부터 적용됩니다.


수정, 취소 및 결제.


약정 조건의 변경이 인식 된 금액에 영향을 미치는지 여부는 새로운 금융 상품의 공정 가치가 원래의 금융 상품의 공정 가치 (수정일에 결정된 금액)보다 큰지 여부에 따라 결정됩니다.


지분 상품이 부여 된 조건의 수정은 기록 될 비용에 영향을 줄 수 있습니다. IFRS 2는 변경에 대한 지침이 가득 된 후의 수정 된 금융 상품에도 적용된다는 것을 명확히한다. 새로운 금융 상품의 공정 가치가 기존 금융 상품의 공정 가치를 초과하는 경우 (예 : 행사 가격의 감소 또는 추가 금융 상품의 발행 등), 증분 금액은 잔존 기간 동안 원본과 유사한 방식으로 인식됩니다 양. 가득 기간 후에 변경이 발생하면 증분 금액이 즉시 인식됩니다. 새로운 금융 상품의 공정 가치가 기존 금융 상품의 공정 가치보다 낮 으면, 부여한 지분 상품의 최초 공정 가치는 수정이 발생한 적이없는 것처럼 비용 처리되어야합니다.


지분 상품의 청산 또는 결제는 가득 기간의 가속화로 회계 처리되므로, 달리 청구되지 않은 금액은 즉시 인식되어야합니다. 취소 또는 결제 (지분 상품의 공정 가치까지)로 이루어진 모든 지불은 지분의 환매로 회계 처리되어야합니다. 부여 된 지분 상품의 공정 가치를 초과하는 지급액은 비용으로 인식합니다.


부여 된 신규 지분 상품은 취소 된 지분 상품을 대체하는 것으로 식별 될 수 있습니다. 이 경우, 대체 지분 상품은 수정으로 회계 처리됩니다. 대체 지분 상품의 공정 가치는 부여 일에 결정되며 취소 된 금융 상품의 공정 가치는 취소 일에 자본에서 차감하여 회계 처리되는 취소에 대한 현금 지급액을 차감 한 금액보다 적습니다.


폭로.


필요한 공시 사항은 다음과 같습니다.


the nature and extent of share-based payment arrangements that existed during the period how the fair value of the goods or services received, or the fair value of the equity instruments granted, during the period was determined the effect of share-based payment transactions on the entity's profit or loss for the period and on its financial position.


Effective date.


IFRS 2 is effective for annual periods beginning on or after 1 January 2005. Earlier application is encouraged.


Transition.


All equity-settled share-based payments granted after 7 November 2002, that are not yet vested at the effective date of IFRS 2 shall be accounted for using the provisions of IFRS 2. Entities are allowed and encouraged, but not required, to apply this IFRS to other grants of equity instruments if (and only if) the entity has previously disclosed publicly the fair value of those equity instruments determined in accordance with IFRS 2.


The comparative information presented in accordance with IAS 1 shall be restated for all grants of equity instruments to which the requirements of IFRS 2 are applied. The adjustment to reflect this change is presented in the opening balance of retained earnings for the earliest period presented.


IFRS 2 amends paragraph 13 of IFRS 1 First-time Adoption of International Financial Reporting Standards to add an exemption for share-based payment transactions. Similar to entities already applying IFRS, first-time adopters will have to apply IFRS 2 for share-based payment transactions on or after 7 November 2002. Additionally, a first-time adopter is not required to apply IFRS 2 to share-based payments granted after 7 November 2002 that vested before the later of (a) the date of transition to IFRS and (b) 1 January 2005. A first-time adopter may elect to apply IFRS 2 earlier only if it has publicly disclosed the fair value of the share-based payments determined at the measurement date in accordance with IFRS 2.


Differences with FASB Statement 123 Revised 2004.


In December 2004, the US FASB published FASB Statement 123 (revised 2004) Share-Based Payment. Statement 123(R) requires that the compensation cost relating to share-based payment transactions be recognised in financial statements. Click for FASB Press Release (PDF 17k). Deloitte (USA) has published a special issue of its Heads Up newsletter summarising the key concepts of FASB Statement No. 123(R). Click to download the Heads Up Newsletter (PDF 292k). While Statement 123(R) is largely consistent with IFRS 2, some differences remain, as described in a Q&A document FASB issued along with the new Statement:


Q22. Is the Statement convergent with International Financial Reporting Standards?


The Statement is largely convergent with International Financial Reporting Standard (IFRS) 2, Share-based Payment. The Statement and IFRS 2 have the potential to differ in only a few areas. The more significant areas are briefly described below.


IFRS 2 requires the use of the modified grant-date method for share-based payment arrangements with nonemployees. In contrast, Issue 96-18 requires that grants of share options and other equity instruments to nonemployees be measured at the earlier of (1) the date at which a commitment for performance by the counterparty to earn the equity instruments is reached or (2) the date at which the counterparty's performance is complete. IFRS 2 contains more stringent criteria for determining whether an employee share purchase plan is compensatory or not. As a result, some employee share purchase plans for which IFRS 2 requires recognition of compensation cost will not be considered to give rise to compensation cost under the Statement. IFRS 2 applies the same measurement requirements to employee share options regardless of whether the issuer is a public or a nonpublic entity. The Statement requires that a nonpublic entity account for its options and similar equity instruments based on their fair value unless it is not practicable to estimate the expected volatility of the entity's share price. In that situation, the entity is required to measure its equity share options and similar instruments at a value using the historical volatility of an appropriate industry sector index. In tax jurisdictions such as the United States, where the time value of share options generally is not deductible for tax purposes, IFRS 2 requires that no deferred tax asset be recognized for the compensation cost related to the time value component of the fair value of an award. A deferred tax asset is recognized only if and when the share options have intrinsic value that could be deductible for tax purposes. Therefore, an entity that grants an at-the-money share option to an employee in exchange for services will not recognize tax effects until that award is in-the-money. In contrast, the Statement requires recognition of a deferred tax asset based on the grant-date fair value of the award. The effects of subsequent decreases in the share price (or lack of an increase) are not reflected in accounting for the deferred tax asset until the related compensation cost is recognized for tax purposes. The effects of subsequent increases that generate excess tax benefits are recognized when they affect taxes payable. The Statement requires a portfolio approach in determining excess tax benefits of equity awards in paid-in capital available to offset write-offs of deferred tax assets, whereas IFRS 2 requires an individual instrument approach. Thus, some write-offs of deferred tax assets that will be recognized in paid-in capital under the Statement will be recognized in determining net income under IFRS 2.


Differences between the Statement and IFRS 2 may be further reduced in the future when the IASB and FASB consider whether to undertake additional work to further converge their respective accounting standards on share-based payment.


March 2005: SEC Staff Accounting Bulletin 107.


On 29 March 2005, the staff of the US Securities and Exchange Commission issued Staff Accounting Bulletin 107 dealing with valuations and other accounting issues for share-based payment arrangements by public companies under FASB Statement 123R Share-Based Payment. For public companies, valuations under Statement 123R are similar to those under IFRS 2 Share-based Payment. SAB 107 provides guidance related to share-based payment transactions with nonemployees, the transition from nonpublic to public entity status, valuation methods (including assumptions such as expected volatility and expected term), the accounting for certain redeemable financial instruments issued under share-based payment arrangements, the classification of compensation expense, non-GAAP financial measures, first-time adoption of Statement 123R in an interim period, capitalisation of compensation cost related to share-based payment arrangements, accounting for the income tax effects of share-based payment arrangements on adoption of Statement 123R, the modification of employee share options prior to adoption of Statement 123R, and disclosures in Management's Discussion and Analysis (MD&A) subsequent to adoption of Statement 123R. One of the interpretations in SAB 107 is whether there are differences between Statement 123R and IFRS 2 that would result in a reconciling item:


Question: Does the staff believe there are differences in the measurement provisions for share-based payment arrangements with employees under International Accounting Standards Board International Financial Reporting Standard 2, Share-based Payment ('IFRS 2') and Statement 123R that would result in a reconciling item under Item 17 or 18 of Form 20-F?


Interpretive Response: The staff believes that application of the guidance provided by IFRS 2 regarding the measurement of employee share options would generally result in a fair value measurement that is consistent with the fair value objective stated in Statement 123R. Accordingly, the staff believes that application of Statement 123R's measurement guidance would not generally result in a reconciling item required to be reported under Item 17 or 18 of Form 20-F for a foreign private issuer that has complied with the provisions of IFRS 2 for share-based payment transactions with employees. However, the staff reminds foreign private issuers that there are certain differences between the guidance in IFRS 2 and Statement 123R that may result in reconciling items. [Footnotes omitted]


Click to download:


March 2005: Bear, Stearns Study on Impact of Expensing Stock Options in the United States.


If US public companies had been required to expense employee stock options in 2004, as will be required under FASB Statement 123R Share-Based Payment starting in third-quarter 2005:


the reported 2004 post-tax net income from continuing operations of the S&P 500 companies would have been reduced by 5%, and 2004 NASDAQ 100 post-tax net income from continuing operations would have been reduced by 22%.


Those are key findings of a study conducted by the Equity Research group at Bear, Stearns & Co. Inc. The purpose of the study is to help investors gauge the impact that expensing employee stock options will have on the 2005 earnings of US public companies. The Bear, Stearns analysis was based on the 2004 stock option disclosures in the most recently filed 10Ks of companies that were S&P 500 and NASDAQ 100 constituents as of 31 December 2004. Exhibits to the study present the results by company, by sector, and by industry. Visitors to IAS Plus are likely to find the study of interest because the requirements of FAS 123R for public companies are very similar to those of IFRS 2. We are grateful to Bear, Stearns for giving us permission to post the study on IAS Plus. The report remains copyright Bear, Stears & Co. Inc., all rights reserved. Click to download 2004 Earnings Impact of Stock Options on the S&P 500 & NASDAQ 100 Earnings (PDF 486k).


November 2005: Standard & Poor's Study on Impact of Expensing Stock Options.


In November 2005 Standard & Poor's published a report of the impact of expensing stock options on the S&P 500 companies. FAS 123(R) requires expensing of stock options (mandatory for most SEC registrants in 2006). IFRS 2 is nearly identical to FAS 123(R). S&P found:


Option expense will reduce S&P 500 earnings by 4.2%. Information Technology is affected the most, reducing earnings by 18%. P/E ratios for all sectors will be increased, but will remain below historical averages. The impact of option expensing on the Standard & Poor's 500 will be noticeable, but in an environment of record earnings, high margins and historically low operating price-to-earnings ratios, the index is in its best position in decades to absorb the additional expense.


S&P takes issue with those companies that try to emphasise earnings before deducting stock option expense and with those analysts who ignore option expensing. The report emphasises that:


표준 & amp; Poor's will include and report option expense in all of its earnings values, across all of its business lines. This includes Operating, As Reported and Core, and applies to its analytical work in the S&P Domestic Indices, Stock Reports, as well as its forward estimates. It includes all of its electronic products. The investment community benefits when it has clear and consistent information and analyses. A consistent earnings methodology that builds on accepted accounting standards and procedures is a vital component of investing. By supporting this definition, Standard & Poor's is contributing to a more reliable investment environment.


The current debate as to the presentation by companies of earnings that exclude option expense, generally being referred to as non-GAAP earnings, speaks to the heart of corporate governance. Additionally, many equity analysts are being encouraged to base their estimates on non-GAAP earnings. While we do not expect a repeat of the EBBS (Earnings Before Bad Stuff) pro-forma earnings of 2001, the ability to compare issues and sectors depends on an accepted set of accounting rules observed by all. In order to make informed investment decisions, the investing community requires data that conform to accepted accounting procedures. Of even more concern is the impact that such alternative presentation and calculations could have on the reduced level of faith and trust investors put into company reporting. The corporate governance events of the last two-years have eroded the trust of many investors, trust that will take years to earn back. In an era of instant access and carefully scripted investor releases, trust is now a major issue.


January 2008: Amendment of IFRS 2 to clarify vesting conditions and cancellations.


On 17 January 2008, the IASB published final amendments to IFRS 2 Share-based Payment to clarify the terms 'vesting conditions' and 'cancellations' as follows:


Vesting conditions are service conditions and performance conditions only. Other features of a share-based payment are not vesting conditions. Under IFRS 2, features of a share-based payment that are not vesting conditions should be included in the grant date fair value of the share-based payment. The fair value also includes market-related vesting conditions. All cancellations, whether by the entity or by other parties, should receive the same accounting treatment. Under IFRS 2, a cancellation of equity instruments is accounted for as an acceleration of the vesting period. Therefore any amount unrecognised that would otherwise have been charged is recognised immediately. Any payments made with the cancellation (up to the fair value of the equity instruments) is accounted for as the repurchase of an equity interest. Any payment in excess of the fair value of the equity instruments granted is recognised as an expense.


The Board had proposed the amendment in an exposure draft on 2 February 2006. The amendment is effective for annual periods beginning on or after 1 January 2009, with earlier application permitted.


Deloitte has published a Special Edition of our IAS Plus Newsletter explaining the amendments to IFRS 2 for vesting conditions and cancellations (PDF 126k).


June 2009: IASB amends IFRS 2 for group cash-settled share-based payment transactions, withdraws IFRICs 8 and 11.


On 18 June 2009, the IASB issued amendments to IFRS 2 Share-based Payment that clarify the accounting for group cash-settled share-based payment transactions. The amendments clarify how an individual subsidiary in a group should account for some share-based payment arrangements in its own financial statements. In these arrangements, the subsidiary receives goods or services from employees or suppliers but its parent or another entity in the group must pay those suppliers. The amendments make clear that:


An entity that receives goods or services in a share-based payment arrangement must account for those goods or services no matter which entity in the group settles the transaction, and no matter whether the transaction is settled in shares or cash. In IFRS 2 a 'group' has the same meaning as in IAS 27 Consolidated and Separate Financial Statements , that is, it includes only a parent and its subsidiaries.


The amendments to IFRS 2 also incorporate guidance previously included in IFRIC 8 Scope of IFRS 2 and IFRIC 11 IFRS 2–Group and Treasury Share Transactions . As a result, the IASB has withdrawn IFRIC 8 and IFRIC 11. The amendments are effective for annual periods beginning on or after 1 January 2010 and must be applied retrospectively. Earlier application is permitted. Click for IASB press release (PDF 103k).


June 2016: IASB clarifies the classification and measurement of share-based payment transactions.


On 20 June 2016, the International Accounting Standards Board (IASB) published final amendments to IFRS 2 that clarify the classification and measurement of share-based payment transactions:


Accounting for cash-settled share-based payment transactions that include a performance condition.


Until now, IFRS 2 contained no guidance on how vesting conditions affect the fair value of liabilities for cash-settled share-based payments. IASB has now added guidance that introduces accounting requirements for cash-settled share-based payments that follows the same approach as used for equity-settled share-based payments.


Classification of share-based payment transactions with net settlement features.


IASB has introduced an exception into IFRS 2 so that a share-based payment where the entity settles the share-based payment arrangement net is classified as equity-settled in its entirety provided the share-based payment would have been classified as equity-settled had it not included the net settlement feature.


Accounting for modifications of share-based payment transactions from cash-settled to equity-settled.


Until now, IFRS 2 did not specifically address situations where a cash-settled share-based payment changes to an equity-settled share-based payment because of modifications of the terms and conditions. The IASB has intoduced the following clarifications:


On such modifications, the original liability recognised in respect of the cash-settled share-based payment is derecognised and the equity-settled share-based payment is recognised at the modification date fair value to the extent services have been rendered up to the modification date. Any difference between the carrying amount of the liability as at the modification date and the amount recognised in equity at the same date would be recognised in profit and loss immediately.


빠른 링크.


관련 뉴스.


ASCG finalises implementation guidance on IFRS 2.


ASCG exposes draft implementation guidance on IFRS 2.


IASB publishes editorial corrections.


19th ESMA enforcement decisions report released.


IASB clarifies the classification and measurement of share-based payment transactions.


We comment on the proposed amendments to IFRS 2.


관련 간행물.


EFRAG endorsement status report 27 November 2017.


EFRAG endorsement status report 29 September 2017.


EFRAG endorsement status report 14 December 2016.


EFRAG endorsement status report 7 October 2016.


Related Dates.


Effective date of amendments to IFRS 2.


Related Interpretations.


IFRIC 8 — Scope of IFRS 2.


IFRIC 11 — IFRS 2: Group and Treasury Share Transactions.


Related Projects.


Annual improvements — 2007-2009 cycle.


Annual improvements — 2010-2012 cycle.


IFRS 2 — Changes in contributions to employee stock purchase plans (ESPPs)


IFRS 2 — Clarifications of classification and measurement of share based payment transactions.


IFRS 2 — Entity termination of an employee's employment.


Material on this website is © 2017 Deloitte Global Services Limited, or a member firm of Deloitte Touche Tohmatsu Limited, or one of their related entities. See Legal for additional copyright and other legal information.


Deloitte refers to one or more of Deloitte Touche Tohmatsu Limited, a UK private company limited by guarantee (“DTTL”), its network of member firms, and their related entities. DTTL and each of its member firms are legally separate and independent entities. DTTL (also referred to as “Deloitte Global”) does not provide services to clients. Please see deloitte/about for a more detailed description of DTTL and its member firms.


Correction list for hyphenation.


These words serve as exceptions. Once entered, they are only hyphenated at the specified hyphenation points. Each word should be on a separate line.


Page Not Found.


Page Not Found.


It seems that the page you requested is no longer available or has been updated. Please choose one of the following areas to find the information you are looking for:


Call our Vancouver Office at: 604-714-3600.


Call our Abbotsford Office at: 604-557-5750.


Subscribe To Our Mailing List!


Stay up-to-date with newsletters, special event invitations and more by subscribing to our mailing list.


우리의 위치.


11 th Floor 1050 West Pender St.


Vancouver, BC V6E 3S7.


Suite 201 2001 McCallum Road.


Abbotsford, BC V2S 3N5.


About Manning Elliott LLP - Chartered Professional Accountants.


Manning Elliott LLP has evolved into an accounting firm of truly exceptional professional chartered accountants who have created a culture of high-performance, focus, and work-life balance. Canadian, US, and international clients benefit from our breadth of specialized CPA accounting and taxation services. Our team benefits from a congenial workplace focused on professional development and client satisfaction.


We invite you to learn more about Manning Elliott, Vancouver chartered accountants.

No comments:

Post a Comment